Foglalkozást tartja: Tulipán Ágnes
Ajánlott kor: 5-12 éves kor között
Órarend: hétfő 8:00-tól és 18:00-tól, csütörtök 18:00-tól továbbá péntek 8:00-tól (8:00-tól óvodásoknak, 18:00-tól iskolásoknak)
Mi is az az Alapozó torna?
Célzott idegrendszert fejlesztő torna az optimális tanulási képességekért. Segítségével javul a mozgáskoordináció, fejlődik a feladattudat, a kitartás, a szabályokhoz való alkalmazkodás, a figyelemtudat.
Mi történik az Alapozó foglalkozásokon?
A foglalkozások során a csecsemőkori mozgásmintákból indulva a fejlődéstani nagymozgásokon, a rugalmasságon, az egyensúlyon keresztül fejlesztjük az idegrendszert, speciális feladatokkal javítjuk a mozgásügyességet, mozgáskoordinációt, miközben segítjük a finommotorika, a szem-kéz koordináció, szem/kéz/láb dominancia kialakulását. A fejlesztés segítségével tanítványaink újrajárják a fejlődésben már elhagyott lépcsőfokokat, pótolják hiányosságaikat, kiküszöbölve így a fejlődés megakadásait.
Létezik, egy emberre jellemző mozgáslépcső, amin a normális fejlődési ütemben haladó gyerekek a fejlődésük során keresztülmennek. Minden mozgásfajtához, mozgáslépcsőhöz egy vagy több agyi terület érése, beérlelése kapcsolódik. A mozgás által jutnak el azok az ingerületek az agyba, melyek kiépítik azt az idegrendszeri hálózatot, amely szükséges egy konstruktív, sikeres élet leéléséhez. Ha a mozgásfejlődés során ebből a mozgássorból kimaradnak elemek, vagy nem az egymásra épülés sorrendjében történik a továbblépés, akkor a gyermekek veszélyeztetetté válnak arra, hogy a későbbiek során idegrendszeri éretlenségből fakadó tanulási és életvezetési problémáik legyenek. Az idegrendszer érettségének – éretlenségének az állapota szerencsére nem állandó. Az esetleges éretlenségeket, deficiteket, bizonyos fejlesztő, terápiás eljárásokkal a megfelelő életkorban (minél korábban) igen hatásosan lehet korrigálni. Erre a korrekcióra, felzárkóztatásra az egyik legmegfelelőbb módszer az Alapozó Terápia.
A terápia során végigvezetjük a gyerekeket az átlagos fejlődési sor mozgásállomásain. Biztosítjuk, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű ingerület jusson el az agy éretlen területeire. A csecsemőkori mozgásoktól indulva építkezünk az egyre magasabb rendű mozgások felé. Ezekkel a gyakorlatokkal és a gyakorlatok által kiváltott ingerületekkel újraindítjuk az idegrendszer érését. Az esetleges idegrendszeri blokkok a nagy ingerületmennyiség hatására „áttörnek” vagy az ingerületek a blokkokat megkerülve új területeket kapcsolnak be a hálózatba. A foglalkozások általában heti két alkalommal vannak. Erre azért van szükség, mert csak ilyen intenzitás mellett lehet elegendő ingerületet az agyba áramoltatni.